Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

måndag 21 mars 2011

Sommarkurs

Ja, mitt i värsta förkylningen på år och dag, har planeringen av sommarkursen ändå inletts. "Ämnen" eller "teman" är satta och datum och tider förstås. Det blir härliga dagar i Mon! Det kan jag lova.

Jag återkommer här med mer information inom kort, men datum är 8-10 juli. Vi startar på fredag em/kväll och håller på i två dygn. Boende och mat finns. Vi ser till att solen nästan inte går ner. Det blir samtal om skrivande och övningar. Papper och penna. Och platsen: västra Medelpad, min födelseby Kölsillre. Buss eller annan transport från och till Ånge ordnas.

Jag och min vän Staffan Cederborg (författare, textbearbetare och utbildad i kreativt skrivande på högskolenivå) håller i kursen. Det blir Staffan och Bengt, liksom.

Skogen, forsen, landsvägen, byn. Lugn och ro. Allt du behöver för att få inspiration och lust att komma loss i ditt skrivande!

bengterik.engholm@telia.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar