Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

fredag 30 april 2010

Minnenas allé

Hamnade på fik i Högdalen. Väntade på att förskolegården skulle bli ren innan jag kunde fota. Tänkte på min barndomsvän Lars. Min bror. Han bodde här i några år och vi sågs sporadiskt när han inte var alltför djupt nere i sprit och andra droger. Ibland dök han upp på mitt jobb vid Centralen. Då var han glad, pigg och social; hade gått in till stan, hade inte sovit på två dygn, hade råd med det då.

Sista gången vi sågs, kände jag inte igen honom. Medicinerna (de legala drogerna) hade gjort det magra skrället fet. Han vill berätta om Bibeln och Hehova för mig. Jag avböjde, vänligt men bestämt. Han tjatade inte och vi kunde mötas.

Han dog nio månader senare.

Någon gång måste jag berätta mer om honom för att kanske förstå hur det kan bli så olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar