Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

måndag 22 november 2010

Yrsel...

Tredje dagen med kristallsjuka.

Innan jag steg upp kändes det helt okej, men så fort jag satte fötterna på golvet gungade det till. Så länge jag låg kvar i sängen inbillade jag mig att träningsprogrammet jag hittat på nätet hade hjälpt redan efter första försöket. Problemet är att jag inte vet på vilken sida det är knas den här gången.

Kristallsjuka, eller godartad lägeyrsel på grund av lösa partiklar i bakre båggången, är en skum "sjukdom". Och den kan bara botas genom att de där lösa partiklarna hamnar där de ska vara. Man ska alltså röra på huvudet på vissa sätt för att de ska skvalpa rätt.

Annars brukar det gå över "på några veckor". Men okej, det känns bara som att åka Finlandsfärja – lite sjögång och lättare berusning – och det kan man väl klara av. I några veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar