Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

lördag 3 juli 2010

Moln på solkusten!

Amäh! Heter inte det här "Solkusten"? Och så blir det moln på himlen. Och till och med ett par regnstänk. Ska det vara på det här viset? Pengarna tillbaka!

Men det har varit en skön dag ändå. Orkade med att titta på HELA marknaden och den var typ sexhundra meter lång. (Nu kom solen fram - som en hälsning till det spanska fotbollslandslaget som spelar den viktiga kvartsfinalen om ett par timmar.) Det fanns högt och lågt på marknaden. Mycket var loppis med högar av kläder direkt på marken, och annat var rena antikviteter i glasmontrar. Och som ett exempel på vad som fanns att köpa kommer här en bild:

Fem böcker om Hudiksvall! Ångrar mig lite nu att jag inte slog till på dem... kanske kunde ha blivit en fin present till någon från glada Hudik.

Annars är det faktiskt så nu att jag börjat få nog av värmen och semesterlivet. Det är inte min bästa gren: värme och overksamhet. Men det har varit underbart och jag vill hit igen, för det finns så mycket mer att se och uppleva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar