Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

torsdag 22 februari 2018

Bodyfix II

Men hur gick det med mitt gående, mitt promenerande, nådde jag upp till 35.000 steg per vecka? Ja, det är många som hört av sig och frågat. Inkorgen är full. Telefonen har gått varm och många är breven som dumpit ner på hallmattan. Alla med samma fråga: hur fan går det med konditionsprojektet? 
Eftersom så många hört av sig, känner jag att ett slags redovisning är på sin plats.*
Första veckan blev det 41.600 steg. Över förväntan. Ja, ett snitt på 5.942, vilket är nästa tusen steg över målet (som alltså var 5.000 steg per dag, 35.000 per vecka). Pigg som en 85-åring! Andra veckan var lite tuffare, mer att göra och mindre sug efter att komma ut och mindre tid att röra på mig, så det blev 36.469 steg. Men fortfarande över idealsnittet utifrån min målbild. Ja, jädrar. Funderade på att höja det dagliga snittet till 6.000 steg, vilket skulle vara ett bra steg(?) mot det verkliga idealet: 10.000 steg per dag. 
Är inte alls säker på att jag kan nå dit, men till ett annat mål känns det som en möjlig väg. Det målet handlar om att komma ut och springa några kilometrar i veckan. Så. Nu var det sagt. 
Den här veckan blir säkert ett bakslag, eftersom jag suttit och vaktat fruns fantastiskt fina utställning måndag till torsdag. Får se om jag kan ta igen några steg i helgen. Just nu, efter tre dagar, ligger snittet faktiskt på 5.573, så kanske det funkar ändå. 
Det här är väldigt intressant! Eller hur?

* Inte fan är det nån som bryr sig. Det skulle inte jag heller göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar