Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

tisdag 11 maj 2010

Frånvaro

På tunnelbanan från Vårberg och hem - jag har lämnat in bilen hos Classe - tänkte jag på att det var länge sedan jag såg Maud Olofsson och den där andre... Kådisledaren... Göran Hägglund heter han. Det var länge sedan jag såg dem. Inte så att jag saknar dem. Inte alls. Men ändå.

Ja, inte var de på tåget in från de sydvästra förorterna precis. Nej, hur hade det sett ut?

Och jag längtade in, hem. Idag är det värsta pollendagen i år. Tidigare rekordinnehavare var igår. Det ska bli skönt att åka norrut i morgon.

Reinfeldt och Borg ser man titt som tätt tycker jag. På teve och så hör man dem i radio. De verkar så humorlösa och sammanbitna nu för tiden. Som om det vore valår, kris och dåliga siffror. Har de inte hört om LOVE2010?

Nu ska jag arbeta så ögona blör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar