Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

torsdag 6 maj 2010

Yrslans boning

Huvudet mitt snurrar. Ja, alltså inte på utsidan då, men där inne är det ett slags spinn off effekt. Det roterar.

Känner igen det här och om jag inte minns helt fel var det i oktober 2008. Kristallsjuka. "Går vanligtvis över på ett par, tre veckor." Det låter enkelt. Men ska jag hålla mig i väggarna till dess?
Hittade en del om den på nätet. Förslag om egenbehandling också, men då ska man veta vilket öra som är drabbat först, annars kan det gå fel. Läkare alltså. Diagnos. Men när ska man hinna vingla till en vårdcentral?

(Om det hade hänt i söndags, när jag spelade boule mot kvartersdoktorn: då hade hon kunnat ge mig en diagnos för en kopp kaffe.)

1 kommentar:

  1. Åh fy sjutton. Jag lider av Menieres, som är en kronisk variant av Kristallsjukan, så jag vet exakt vad du pratar om.

    Och du kan ju vara glad att det i så fall är just Kristallsjukan och inte Menieres...

    SvaraRadera