Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

torsdag 10 juni 2010

Min appidé - den första

Jo, nu släpper jag det här. Det ska bli kul att se om det händer något och det ska i så fall bli kul att följa med, för jag tycker att jag har en riktigt bra idé till en app i alla fall jag själv vill ha.

Så här ungefär:

Hur ofta har man inte åkt hem från landet och tänkt att nästa gång jag kommer hit ska jag... Eller när man tänkt: nästa gång jag åker förbi här ska jag komma ihåg att titta på det där... Eller: när jag är på Clas Ohlson nästa gång ska jag komma ihåg att köpa...

Det gemensamma för de här tre fallen är att man vill ha en påminnelse på en viss plats, eftersom man inte vet NÄR man kommer dit nästa gång.

Alltså: kan någon skapa en sådan app, en sorts geografisk påminnare, byggd på gps-teknik? Hör av dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar