Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

söndag 13 maj 2012

Världens största fotoprojekt

För det mesta skriver jag, och igår var jag dessutom på den fantastiska och prisbelönta barnbokhandeln Bokspindeln och läste ur min senaste bok "Vega i vågorna" tillsammans med Sara Gimbergsson som illustrerat boken. Det är min debut som bilderboksförfattare. Det var fullt med barn, 22 stycken, som lyssnade när jag läste berättelsen två gånger. Sara visade bilderna.



Det var verkligen en kick att möta läsarna på det här sättet. Och det var på sätt och vis också debut och något helt annat än att möta en skolklass.

Det var också kul att tre representanter för vårt förlag, Opal, kom och lyssnade!

Men ganska ofta fotar jag också. Om jag har något som kan kallas för hobby så är det väl just fotograferandet. Och nu vill jag tipsa om ett stort (svenskt) projekt går av stapeln på tisdag. Det gäller att fota sin vardag. Varje deltagare – som kan vara du eller jag – får lägga upp tre bilder under tisdagsdygnet och ihop med alla andras bilder runt om i världen ska det ge oss en bild av våra liv idag. 

Så här skriver Desmond Tutu om projektet som han stödjer: "Take this unique opportunity with me, and thousands of others around the world, to create a priceless collection of images, to boost understanding and enhance research and education."

Ta chansen du med och delta!

Gå in på aday.org och registrera dig redan nu. Fundera lite på vad du vill visa upp av ditt liv i de olika kategorierna och fota!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar