Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

söndag 25 mars 2012

Vilodagen?

Solig söndag. Men här inne är det arbetsdag. Jag har en lång att-göra-lista och kommer tyvärr inte att nå fram till själva skrivandet idag. Förhoppningsvis snor jag åt mig en kvart innan sömnen och gör några anteckningar om saker som fladdrat förbi i hjärnan.


Det är faktiskt så att Horace Engdahl inspirerade mig till en ny historia. Så kan det gå och han har ingen aning. Men det var en grej han sa när jag lyssnade på honom i Umeå som triggade igång berättelsen. Den har börjat växa i huvudet och måste ner "på papper".


Nej, idag har jag först och främst försökt få ihop en annons vi ska ha med i nästa nummer av Tidningen Skriva. Det gäller förstås Skrivflyt och våra kurser i vår och sommar. Det är inte lätt att nå ut i bruset, men en annons i Skriva borde generera några deltagare i alla fall. Jag är så sugen på att ha kurs, och att kunna utveckla innehållet så att vi kanske redan nästa år ska kunna erbjuda en skrivresa till Spanien! Det vore väl nåt? Och kanske södra Frankrike? Ja, vi har kontakter på ett par platser, och det är väl ingen hemlighet att den ena platsen just är Cútar i Andalusien.


Min andra stora arbetsuppgift idag är att läsa elevtexter inför träffen med mina skrivare på tisdag. Det blir andra genomläsningen och nu gäller det att hitta strykor och svagheter i deras alster. De jobbar med så olika projekt, och tack och lov är de bara fyra stycken i gruppen vilket betyder att jag hinner med att gå på djupet med allas texter under tre timmar. Själva läsningen tar också mycket tid, så det är nog bäst att jag sätter igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar