Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

måndag 23 april 2012

Danmark!


Och på självaste Världsbokdagen får jag ett trevligt besked från ett av "mina" förlag, Natur och Kultur: "Fakirer" och "Fladdermöss" kommer att ges ut i Danmark av förlaget Klematis! Kolla in där så får ni se vilket fint sällskap vi hamnar i.

Det är första gången någon av mina böcker översätts till ett annat språk. Men det är inte så konstigt att det blir just de här två böckerna för Jojo Falks bilder är så fantastiska. Sedan tror jag också att jag har hittat två ämnen som inte direkt är överrepresenterade i barnboksvärlden. 

Blir jag jätterik nu då? Nej. Danskarna kommer att trycka upp små upplagor så när det gäller pengar blir det nästan ingenting. Men äran, äran! Dessutom verkar "Fladdermöss" ha väckt visst intresse på mässan i Bologna så kanske fler länder hör av sig, och då kanske även "Fakirer" får en ny chans.

Boken om fladdermöss kommer först i slutet av juli detta år som faktiskt är ett fladdermusår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar