Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

onsdag 6 maj 2015

En hel dag i huset. Dag fem.

Och så blev jag ensam. Rudy och Helen kom iväg som de skulle i grisottan. Jag kom upp vid åtta efter en natt med dålig sömn. Men dagen blev kanon: den spanska allergimedicinen som den trevlige farmacepten sålde till mig igår har gjort underverk! Jag har inte nyst en enda gång idag och därför kunnat ägna i stort sett hela dagen till redigering.
Det går långsamt framåt, kapitel för kapitel, och jag tar det i omgångar: läser mening för mening, skriver in texten på nytt. Och när jag kommit igenom alla 55 kapitlen ska jag skriva ut hela manuset och läsa det på papper. Mycket jobb, men jag hoppas att det är värt det ...
Fast en förmiddagsfika i solen hann jag med.


Och så läste jag ut "Korparna" av Tomas Bannerhed. Det var inte många sidor kvar. En bra bok med ett fantastiskt språk. Smärtsam. 
Jag märkte att det blev dålig värme i duschen i morse och till slut insåg jag att gasen var slut. Men jag lyckades byta tub så nu är det frid och fröjd igen. 
Tanken var att jag skulle gå ner på baren ikväll och titta på fotboll, men nu sitter jag här och lyssnar på hockey istället. Trött är jag, för trött för ett barbesök. Det får bli imorgon istället.


Premiärbad blev det också. Det där soliga hörnet är inte dumt framåt sjutiden på kvällen. 


Här sitter Rosa och vaktar mina badbrallor. Men när jag började vattna i trädgården sprang hon iväg och gömde sig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar