Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

söndag 24 maj 2015

Mulet och lite kulet. Dag 23.

Skitnatt, var det. Sov dåligt och det kanske berodde på att jag hängt för mycket i solen igår. Det kröp lite i skinnet och var svårt att somna om när jag vaknade under natten, men till slut sov jag ända till tio istället. Det var välbehövligt.
Grått idag, lite regn har det kommit och himlen har varit dramatisk på andra sätt än igår kväll.
Regnet käkar upp Comares.
Och idag har jag läst igenom det sista i manuset. Det var väldigt skönt och det tog alltså ganska precis sju dagar. Sedan började jag föra in ändringarna och det verkar ta mer tid än jag trodde... Bara i första kapitlet hade jag 78 ändringar... Men det är faktiskt så att det blir färre längre fram, för de delarna har jag jobbat mer med tidigare. Nå. Nu har jag fört in en fjärdedel i alla fall, så det har varit en bra arbetsdag. 
En av dagens arbetsplatser.
Jag har också suttit och fnulat lite med ett brev jag ska skriva och som ska skickas med i bokpaket till fosterhemsplacerade barn i Jönköping och i Stockholms stad. Min bok Snor blir en av böckerna som ska skickas ut och det är jag mycket stolt över. Projektet heter Letterbox och det kan du läsa om här.
Trädgården hann jag med lite idag också. Jag har rensat lite bland spenaten (käkat upp lite också) och hängt upp ett par tomatplantor. Plockat bär har jag också gjort och till min förfäran insett att ett blomkålshuvud till verkar vara moget... 
Lilla trädgården.
Tror att det blir tidig kväll ikväll. Läsa ut boken, kanske, eller se en film? 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar