Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

onsdag 20 maj 2015

Regn!? Nittonde dagen.

Det är märkligt när man är så van vid blå himmel och solsken (ni får slå mig när jag kommer hem) att det nästan känns ödesmättat och olycksbådande när himlen är helt mulen på morgonen. Och det blev ett regn också, efterlängtat, tror jag, och när jag var ute och skördade kålhuvud! hörde jag åskan mullra från Comareshållet.
När det gäller arbetet är gråvädret bara positivt. Det är svalare idag och som nordbo kan man känna ett tvång att gå ut i solen när den väl skiner. Idag har det alltså varit lugnt.
Idag började jag med en scen till historien jag kallar "Svartkvisslan".
Sedan fortsatte jag med redigeringsarbetet och hittade fler tveksamma ord som jag skickade över till min tonåriga rådgivare. Fick snabbt svar, och det tackar jag för. 
Så här ser det ut, sida upp och sida ner. Inga jätteändringar, men många, många små. Och så här vackra kan sidorna se ut när man vänder på dem:
Och medan jag sitter här nere och skriver händer det saker där hemma: idag kom en kartong böcker, och så här ser ett uppslag ut:
Äntligen finns den alltså, bilderboken "Med Pappa i fickan", som jag skrivit och Jonna Björnstjerna illustrerat. Den ser så himla fin ut, och det där lilla formatet... jag vill hålla den i handen! Beställ den, eller ännu hellre: köp den hos er lokala bokhandlare! Men en grej bara: läs den först innan ni läser den för barn, så att ni är beredd på de frågor som kan dyka upp. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar