Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

lördag 9 maj 2015

Sabbat. Inte för mig. Dag åtta.



Idag är det hett. Och jag har suttit inne i svalkan och jobbat igenom det sista av manuset. Nu ska det skrivas ut, och jag kan ägna mig åt andra texter.
Häromdagen kom jag igång med funderingar runt alla de rädslor jag bar på i barndomen. Tror att det finns saker att berätta där. Men "som vanligt" har jag mer situationer och känslor än rena berättelser att ta tag i. Kanske kan jag ändå hitta en historia i och mellan de där rädslorna.
Jag har också lovat mig själv att ta tid till rent friskrivande den här månaden. Alltså att jag ska sätta mig ner och bara skriva. Det händer alltför sällan. För det mesta har jag något som ska utvecklas, något som ska skrivas vidare på; helt enkelt mål att komma fram till.
Idag bjuder jag på lite interiörer så att ni kan se hur jag har det. Om ni vill åka hit så kan ni ta kontakt med Helen via den här adressen.
 Stora rummet ner. Där jag sitter och skriver, lyssnar på svensk radio och skum musik.

Fönstret ut mot det lilla torget.
De hemlighetsfulla dörrarna till skrubben här ner. Får för mig att Cervantes en gång öppnade luckorna för att se om det bakom dem dolde sig några undanstoppade besparingar.
Trappan upp till ateljén.

Ateljén, som tidigare var ett sovrum. Här kan ni hålla kurser eller bara sitta och skriva några dagar. 
En dagbädd i ateljén är väl ett måste? En fläkt kan också behövas.

Läshörna i ateljén.
Stora rummet här nere. Dörren på blå väggen går in till köket, men det får ni se en annan dag.

En knapptavla. Helen är väldigt duktig på att skapa vackra och trivsamma miljöer.
En tavla på väggen in till mitt sovrum.













Rosa Luxemburg. Min kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar