Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

fredag 15 maj 2015

Värmerekord... Dag 13–14.

Sol och värme: det finns inget att klaga på här. Samtidigt som vi hör om regn och kyla där hemmavid. Det ryktades om snö i mellersta Norrland... Inte alls roligt.
Men värmerekord är ändå inte det allra bästa för kreativiteten. (Vilket jäkla I-landsproblem! Lyxproblem för en författare!) Dock har jag ändå fått ihop en historia under de här två dagarna, eller i alla fall skelettet till en historia. Och allt utgår från det jag satt och fnulade på tidigare i veckan: fritt skrivande runt barndomens rädslor. Mer sånt kommer det att bli.
Ett spetsat blad
Imorgon bitti tar vi bussen in till Malaga, stadsvandrar, äter gott (vilket vi gjort här också, hela veckan som Kicki varit här... Blomkålen var mogen, så det har blivit tre dagar i rad av den varan, i olika, goda former), och bor en natt på hotell, innan det är dags för henne att flyga hem på söndag.
Sedan har jag drygt två veckor kvar här och under den tiden ska jag göra klar "En annan Charlie", fortsätta skriva fritt och jobba med bilderboksidéer, bena ut en del i nästa romanprojekt som har arbetstiteln "Flykt" – framförallt hitta berättarrösten där, perspektiv och tempus – och pilla lite i nya faktaboksidéer. 
Nog finns det att göra alltid. 
Och så måste jag hinna med att titta på solnedgången...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar