Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

lördag 23 maj 2015

Sabado. Den tjugoandra dagen. Sol.

Och vem hade tippat på att man skulle sitta här och vänta på omröstningen? Jaja. Ensam i främmande land och ni, era jäklar, har ju inget annat för er än att kommentera skiten hela tiden. Så jag föll, sent omsider, till föga och nu har jag just genomlidit Italiens fruktansvärda elände. De är roliga italienarna i alla fall: de vinner alltid tävlingen om flest stavelser i en låt. Men inte tusan orkar man lyssna på omröstningen.
Idag har jag annars fokuserat på redigeringen, för nu orkar jag inte hålla mig till planen längre: det är så spännande på slutet! Så i morgon redan går jag nog i mål och kan börja föra in ändringarna i manuset. Det ska bli kul.
En av arbetsplatserna idag. 
En annan arbetsplats idag.
Det blev en stunds läsande och friskrivande också och en duvning med poolen. Sedan satt jag faktiskt och hängde en del i solen, tog ett par öl: det var ju lördag. 
Och ikväll gav jag mig ut för att se om jag kunde upptäcka några fladdermöss, men jag blev helt tagen av solnedgången. Jag la nyss ut ett gäng bilder på Facebook, men här får ni också några kvällsbilder.
Solnedgång över Comares.
 Många skikt och många nyanser blir det.
Byn från busshållplatsen. Sierra Tieda tror jag berget heter, och på andra sidan finns Granada.
Fina Cútar i förgrunden. Comares där uppe på berget bakom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar