Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

tisdag 26 maj 2015

Flitens lampa lyser. Dag 25.

Putsade till manuset till "En annan Charlie" i förmiddags och – tvi tvi – skickade iväg det till en förläggare som läst den tidigare versionen. Sedan kändes det tomt. En stund.
Satte mig i solen och grunnade på nästa faktabok. Ämnet har jag bestämt, men anteckningarna var inte så många. Det var bara att sätta igång.
Den här utsikten är ju inte fel när man sitter och funderar och skriver.
Och som jag beskrev för några dagar sen: jag går igenom hjärnan och kollar vad jag vet och vad jag tror att jag vet om ämnet. Sedan rullar det på, och idag rullade det på utav bara farten. Så nu sitter jag här med ett ganska stadigt skelett till en ny bok. Har lite egna erfarenheter som ska in, ett par släktningar som den här gången ska få "agera" i berättelsen, eller vad man nu ska kalla det.
Efter maten kollade jag in solnedgången, med en kopp kaffe och kameran inom räckhåll. 

Den här utsikten kan man aldrig bli trött på, särskilt inte efter en särskilt kreativ och positiv dag. Och nyss, när jag var ut i trädgården igen, såg jag månen, stjärnorna och särskilt Karlavagnen – nästan i zenit. 
I morgon kör jag vidare med faktaboken och så kanske jag tar mig en titt på ett av mina andra projekt – det handlar också om fakta. Vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar