Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

måndag 25 maj 2015

Den tjugofjärde dagen spurtade jag.

Jo, precis. Idag blev det totalfokus på att få manuset klar och nu är det väl det. Igen. Jag vet inte för vilken gång i ordningen jag har avslutat den här berättelsen, och den blir kanske bättre för varje gång, eller mer anpassad och mesig...?
Jag undrar hur många "hade" jag tagit bort? Det har säkert blivit ett par tusen småändringar den här gången och texten har blivit cirka 1.200 tecken eller ungefär 200 ord mer. Och då har jag faktiskt strukit en del. Så kan det gå.
Mycket annat har jag inte hunnit med idag. Jo, köpt allergipiller hos apotekarn och handlat lite fördödenheter nere hos Sebastian – fast det är inte Sebastian som står bakom disken, kanske har han semester? Och så har jag plockat lite bär och fryst in åt Rudy, vattnat överallt, läst en stund som belöning för gott utfört arbete. Och så har jag tittat på utsikten.
Där bor väl Bamses farmor?
Det där huset kallar jag Bernarda Albas hus.
 
Alltså, hibiskus...
Tror att det kommer att bli gott om vindruvor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar