Hej, goddag, hallå!

... .. . .. ...

söndag 10 maj 2015

Helga vilodagen. Dag nio.

Nja, jag vet inte det jag. Tvättade kläder i morse. "Dammsög" poolen (I am the pool guy) och nu väntar jag på att solen ska sänka sig ytterligare så att jag kan vattna även på balkongerna och i trädgården.
Men jag har faktiskt legat i solen en stund också. Legat och läst. Kanske inte så passande att läsa en bok som heter "Under all denna vinter" (av Negar Naseh) men den är bra.
Och det finfina med den är att det liksom är två böcker i en. Dels själva berättelsen och sedan arbetsboken som författaren skrev under romanarbetet. Och innan. Jag har tagit med mig några såna böcker  – som har med skrivande att göra – men får se hur mycket tid jag lägger på läsande.
Idag var första dagen när jag inte hade något givet skrivprojekt att ta tag i. Naturligtvis har jag saker att sätta igång med, men jag har inte bestämt mig för vad jag vill skriva på.
Började så smått på en bilderboksidé, men den får nog ligga till sig lite, läste lite anteckningar av mer självbiografisk art  – la till lite här och där och får fundera på vad det ska bli av dem – och sedan har jag ägnat en timme åt min flykthistoria, som jag började skriva på i höstas. Vi får se vad jag tar itu med de här veckorna.
Det kanske dyker upp något helt nytt i huvudet, vad vet man.
Idag åt jag på baren och det var skönt att hänga där en stund. Se lite gubbar som tittade på Formula 1, eller vad det nu heter.
Och så plötsligt dök grannen Rafael upp med stora sprutan och tog sig an vinrankorna. Han pratar på och fast jag inte kan många ord spanska tror jag ändå att jag uppfattade att han inte kan simma och att rosorna han tog med sig skulle han ge till sin fru.
Nu ska jag strax vattna klart, få mig lite kvällsmat och sedan knyta mig: det blir tidigt upp i morgon för bussen ner till Torre del Mar går 07.15 – jag ska till Malaga och möta min käresta!


Undrar om Rosa blir svartsjuk då, när Kicki kommer hit?

PS: Om ni har missat när jag var med i UR:s serie "En bok en författare" så har ni chansen ännu ett tag på URPlay. Här är länken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar